close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוזה עם חברת ניקיון משרדים: על מה מקפידים

מערכת שורשכב אדר, תשעז20/03/2017

איך נכון לסגור חוזה עם חברת ניקוי משרדים?

תגיות:
כמעט בכל משרד גדול או קטן, אנחנו יכולים למצוא היום, עובדים של חברות ניקיון אשר דואגים שהמשרד יהיה נקי לפני שהעובדים מגיעים ליום עבודה או שהם דואגים לנקות מיד אחרי שהם מסיימים יום עבודה. יש מקרים, במשרדים שמכילים צוות עובדים גדול וכן מארחים לקוחות וספקים על בסיס קבוע, אשר עובדים מטעם חברת הניקיון נמצאים במשרד גם בטווח של שעות העבודה, בשביל לוודא שהמקום יהיה נקי כל הזמן.

על מנת שצוות חברת ניקיון משרדים יבצע את עבודתו כנדרש מצד אחד, ומצד שני, שלא יהיו אי הבנות כאלה ואחרות בין המשרד לבעלי החברה, מקובל לחתום על חוזה עבודה עם חברת הניקיון. חשוב לציין, שהחוזה הוא לא בין המשרד לעובדי חברת הניקיון שמנקים אותו אלא הוא בין המשרד לבעלים של חברת הניקיון, אשר הם אחראים על צוות זה והם אמורים גם להסביר להם במה כרוכה העבודה וגם לספק להם את כל התנאים לבצע אותה (כמו כן, הם אחראים על כל שכרם והתנאים הסוציאליים שלהם).

חוזה עם חברות ניקיון משרדים הוא דבר מהותי, מאחר והוא תוחם את האחריות של חברת הניקיון וצוות העובדים מטעמה, הוא מגדיר בצורה ברורה מה בדיוק הצוות אמור לעשות, מתי וכיצד, וכן הוא מגדיר מה הזכויות של המשרד והחובות שלו כלפי חברת הניקיון. יש לומר, לכל חברת ניקיון משרדים יש חוזה על בסיסו היא עובדת עם לקוחותיה, והיא גם יכולה כמובן להחליט, איזה מבין הסעיפים בחוזה פתוח למו"מ ואיזה לא.

חוזה עם חברת ניקיון משרדים – מה חשוב לשים לב

ברמה הכללית, חוזה עם חברת ניקיון משרדים מתייחס למספר חלקים:

חלק ראשון מגדיר את תחום העבודה, חלק שני מגדיר (או פוטר) את האחריות של המשרד כלפי עובדי חברת הניקיון (ומחייב אותה לבטח אותם), חלק שלישי מגדיר את הזכויות והחובות של כל צד בהסכם, חלק רביעי מגדיר לוחות זמנים, כולל זמן התקשרות של החוזה, חלק חמישי, מגדיר עלויות, חלק שישי בדרך כלל קובע מה יהיו הסנקציות באי עמידה בחוזה.

כשעושים חוזה עם חברת ניקיון משרדים, חשוב מאוד להגדיר את העבודה שצוות חברת ניקיון משרדים אמור לעשות. כך ניתן לקבוע האם מדובר על ניקיון של החדרים בלבד או גם ניקיון של שטחים חיצוניים, חללים אחרים, האם זה כולל חניונים, גגות, חלונות ועוד.
חשוב מאוד להגדיר את לוח הזמנים, באילו ימים אמור להגיע הצוות, באילו שעות, כמה זמן הם אמורים להיות במקום. מדובר על חלק חשוב מאחר והוא יוכל להגדיר באיזו שעה המשרד אמור להיות נקי ותוך כמה זמן העבודה אמורה להתבצע.

נקודה אחרונה, חשוב להקפיד על כך שהמשרד איננו אחראי לבריאות העובדים אלא חברת הניקיון אחראית, כך אם חס וחלילה קורה לאחד מהם משהו, אז העניין יטופל בין העובד לחברה בלי שהמשרד יהיה מעורב.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה